Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/htdocs/www.spoluzasny.cz/home/www/wp-includes/functions.php on line 6114
Konec roku 2023 - bilancování a vize 2024 | #SpoluZaSny

Konec roku se blíží. Bilancování, strategie a plány nejen v marketingu.

Nebát se být jiní – resp. sví a jít si svou cestou, která má strategii a cíl. Platí nejen v marketingu, tam je to dokonce žádané, ale samozřejmě i v životě. Přijmout naší osobnost, nebát se vyjádření a využívat své silné stránky. Jelikož naše nastavení mysli, naše přesvědčení i vzorce jsou to, co tvoří náš (ne)úspěch a spokojenost. A samozřejmě i úspěch naší značky, kde je důraz na silné stránky a vyhledávání příležitostí naprosto zásadní.

Platí pro freelancery i vlastní menší značky. No ale každá velká značka byla nejdříve malou… A bez jasné vize a plánu by nerostla.

Strategie a plán – máte?


Základem je plán, business strategie, na kterou se teprve staví marketingový plán. Nemusí se jednat o žádný elaborát a rozhodně musí obsahovat i finanční část. To je všem jasné, ale málokdo vlastně jej má a reviduje.

Marketing – obsáhlý pojem, který chápe každý po svém


Marketing obecně je velmi obsáhlý obor mnoha činností a spousty možností. Neexistují přesná pravidla a tedy pokud někomu něco funguje, nemusí to fungovat zrovna u vás. Do hry vstupuje spousty proměnných a pouze méně praxí ošlehaní, dávají konkrétní rady bez důkladnější analýzy „vnitřku“. Naprostou klasikou je, že se zadává jen určitá část z celku externistům (kteří vidí jen svou část) a chybí tam vedení v rámci celku. Ideálně se kopírují strategie.

Nešetřete na správných místech

Marketing je o neustálém hledání možností posunů, zlepšování i změny strategie a sledování trhu. Pokud vám někdo tvrdí, že to je zaručená marketingová metoda, tak rozhodně buďte obezřetní. Vždy se vyplatí si najmout profesionály z daného oboru, je to pak vyváženo větší efektivitou. Jednoduše na marketingu „neušetříte“, aby to nebylo na úkor něčeho. Samozřejmě vše v rámci možností.

Marketing nefunguje

Boží věta kterou rád slyší každý marketér:-). Tedy a co přesně v marketingu nefunguje? Bavíme se o spousty činností… Pokud nefunguje například nějaká kampaň, tak může být hned několik důvodů i jejich kombinace a nebo všechny: špatné cílení, slabé copy, grafika, ale také nízký budget, špatné načasování, nebo dokonce méně zajímavý produkt (služba), silná a dravá konkurence atd.

K tomu by někdo potřeboval i křišťálovou kouli.

A aby fungoval

Základem kromě vyladěného „produktu“, je mít vždy co nejlepší možnou business strategii, dále vybrat nejvhodnější mrkt kanály (stanovit mrkt strategii), vybrat vhodné spolutvůrce celého mrkt mixu a ladit a ladit.

Je to veselé, je to hravé a samozřejmě to i občas bolí. Výsledky však stojí za to. Pokud je ovšem dobrý základ a někdy se na ně musí docela počkat. A nikdy neusnout na vavřínech!

Mějte krásný a pohodový konec roku a udělejte si plán, aby váš příští rok byl ještě lepší!

PS: protože mám ráda teplo, tak foto je z léta a jihu:-).
…………………..
Dara Blaha – marketing manažerka na volné noze pro (zatím) malé značky.
#darablaha #yogablaha #darablaha_marketingwomen #marketing #SpoluZaSny